2011. augusztus 26., péntek

Egy éves projekt

KicsiKatónál olvastam róla. És nagyon megtetszett. Pontosabban az, hogy kitartóan, 365 napon keresztül csinálsz valamit. Minden nap. Ha jó a kedved, akkor is, ha rossz a kedved akkor is, ha esik, ha fúj, ha süt nap, akkor is.
Kató úgy fogalmazott, mindegy mit csinálsz, csak azt tedd kitartóan, és lépd át a korlátaidat. Nos, ez pont nekem szól. Kitartás, amihez nagyon-nagyon fontos a türelem, és átlépni a - sokszor rosszul - berögzült szokásokon. Nekem ezt mutatja ez a feladat és most én is belekezdek.
Szeptember 1-jétől (nálam mindig ekkor kezdődik egy esztendő, és nem január 1-jén) két dolgot kitartóan fogok csinálni.


1. Minden nap horgolok egy virágot. Kicsit, nagyot, színeset, egyszínűt, tavaszit, nyárit, mindenfélét. 1 nap - 1 virág. Vasárnaponként megmutatom, mit alkottam a héten.


2. Minden héten elolvasok 1 verset. A kiválasztott verset a hét minden napján fogom olvasni, lehetőleg többször is.

Ezek megvalósításához kérem a segítségeteket.

Először is kívánjatok sok erőt és kitartást, főleg a nehéz, "semmihez semmi kedvem" napokon,
másodszor hálás lennék horgolt virág leírás linkekért,
harmadszor pedig ajánljatok nekem verseket. Szépet, vidámat, szomorút, szerelmeset, tájleírót, magyart, külföldit, vicceset, komolyat, bármilyet, ami Nektek tetszett. Író és verscím megjelöléssel. Lehetőleg neten fellelhetőt, de szívesen megyek könyvtárba is.

Van egy szép kis füzetem, amibe kézzel beleírom az adott hét versét és minden nap elolvasom. Hétfőnként ide is felteszem, hogy ha van kedvetek, tartsatok velem. Verselemzésre nem vállalkozom, de a füzetkébe biztos írok saját kis megjegyzéseket. Gondolatokat, érzéseket.

Köszönöm, ha bátorítotok és segítetek! :-)

8 megjegyzés:

  1. Ezzel a verssel én elég sok versenyen jól szerepeltem,mindenkinek tetszett aki eddig hallotta,szerintem csodás vers!

    Várnai Zseni:Csodák csodája

    És igaz,hogy ez egy kendővé áll össze,de ha csak egy darabot készítesz belőle akkor is szép!:)

    http://speckless.wordpress.com/2011/03/26/crochet-pattern-vintage-daisy-motif/

    Vagy ez is aranyos:

    http://limjackie.blogspot.com/2006/03/beaded-flower-motif-pattern.html

    Esetleg ez:
    http://www.favecrafts.com/Crochet-Flowers/Anemone-Flower#

    Ez pedig mind virágleírás,illetve van benne levélminta is:

    http://www.crochetpatterncentral.com/directory/flowers.php

    Remélem tudtam segíteni!Sok kitartást és hajrá!!!:)

    VálaszTörlés
  2. Jujjjjj, ez nagyon jóóóó!!! A napi egy virág iszonyú húzós lesz, de tökéletes a jellemformálásra, a vers pedig, ráadásul hét napon át ugyanazt... Le a kalappal, nagyon tetszik mindkettő.

    Mindjárt megbombázlak e-mailen pár könyvvel, verset pedig jobban átgondolom, bár így első körben mindenképp ajánlom a két kedvencem: Pilinszky: ÉLetfogytiglan és Reményik: Kegyelem.

    VálaszTörlés
  3. Egy friss vers:
    Erdős Virág: Hol?
    http://mozgovilag.com/?p=4361

    És nagy hajrá az egy évhez!
    Zsuzsa

    VálaszTörlés
  4. Attila,
    köszi!

    Gréti, micsoda kincsesbányát linkeltél! Köszönöm!

    Kató,
    örülök, hogy tetszik! Van ám 5 perces, meg 10 perces virágmintám is. Ha épp húzós napom van, akkor olyat tervezek horgolni. :-)
    Bombát küldheted! :-)

    Zsuzsa,
    köszönöm ezt a mai verset!

    Máris megvan az első négy hét verse. Mindet elolvastam, és fantasztikusak! :-)

    Köszönöm a biztatásokat, nagy izgalommal kezdek neki szeptember elsején!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik az ötlet, az elhatározás és biztos kitartó leszel és évvégén ( ami nálam is szept.1-én kezdődik) igen elégedett leszel magaddal és a versekből sokat merítesz az életedhez.

    Bertók László "Egy pici ráadást csak...

    és aktuálisan a nyár végére:

    Nemes Nagy Ágnes: Nyári rajz

    VálaszTörlés
  6. De jó lesz ez :D
    Én innen horgoltam végül a nefelejcset, van több féle virág is, a leírás nem mindenhol érthető, de a képről is egész szépre sikeredett :D
    Vers pedig sok van, ha fogyóban vagy szólj ;)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szivesen!:)
    Örülök,hogy segíthettem!:)

    VálaszTörlés